Kuka minä olen?

Nimeni on Jennie Lipasti. Olen 28-vuotias positiivinen ja elämännälkäinen, äiti ja vaimo. Tällä hetkellä olen äitiyslomalla ja toimin kotiäitinä kahdelle pienelle pojalle; Väinö 2 v. ja Veeti 1 kk. Lastentarhanopettajan ammatistani on ehdottomasti hyötyä tässä lapsiperheen arjen pyörityksessä, kun tutkimme maailmaa, seikkailemme metsissä, laulamme ja leivomme yhdessä, leikimme ja liikumme lasten ehdoilla. Tällä hetkellä navigoimme yhdessä lasten kanssa, arjen lisäksi, läpi 2-vuotis uhman ja sisaruskateuden.


 


Aloitin bloggaamisen 2017, kun esikoisemme oli puolen vuoden ikäinen. Silloin blogi pyöri eniten keskosvanhemmuuden ympärillä ja sain sitä kautta paljon vertaistukea omaan tilanteeseemme, esikoisemme kun syntyi kiireellisellä sektiolla raskausviikolla 34, vakavan raskausmyrkytyksen seurauksena. Blogi kasvoi nopeasti ja antoi minulle mahdollisuuden uusiin kokemuksiin, kuten yhteistöiden tekemiseen blogissa ja kätilöopiskelijoille luennoimiseen keskosvanhemmuudesta.


 


Aiemmin kirjoittamani blogi oli ruotsinkielinen ja nimeltään Jennies Livspussel. Halusin kuitenkin haastaa itseäni bloggaajana ja kun minulle tarjoutui mahdollisuus blogata suomeksi, tartuin siihen. Joskus on hyvä tehdä asioita, jotka ovat oman mukavuusalueen ulkopuolella. Ota riski tai menetä mahdollisuutesi, kuuluu sananlasku. Niin, tässä vaiheessa on varmaan hyvä kertoa, että olen suomenruotsalainen ja äidinkieleni on ruotsi. Muistan jopa sellaisen ajan lapsuudestani, jolloin en kerta kaikkiaan osannut tai ymmärtänyt suomea. Mieheni on suomenkielinen ja lapsillemme puhumme sekä ruotsia että suomea. Joten lukijana voit myös odottaa kirjoituksia kaksikielisyydestä lapsiperheessä. Kaksikielisyydessä ei ole mitään ihmeellistä, mutta mainitsen siitä usein mielelläni sillä ensinnäkin, olen kiitollinen kielitaidostani ja toiseksi voit lukijana valmistautua muutamaan (lue: useaan) kirjoitusvirheeseen.


 


Jos sinua kiinnostaa lukea äitiyden ihanuudesta ja haasteista, lapsiperheen arjesta, keskoslapsen vanhemmuudesta, saada vinkkejä askarteluihin ja mielipiteitä lasten kasvatuksesta, löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa blogistani. Jos sen sijaan haluat lukea tietokoneista ja peleistä, suosittelen jotain toista blogia. Tervetuloa mukaan matkaamme!


 


Ainiin, voit myös seurata minua instagramissa. Löydät minut nimimerkillä aitiydenihanuus.


 



30F5578C-D86A-430E-8DCB-D67027547F51.jpeg


 

Kommentit