Haamupotkut

Australiassa on tehty tutkimus, jossa todettiin että iso osa synnyttäneistä äideistä tuntevat haamupotkuja vielä useita vuosia synnytyksen jälkeen. Täytyy myöntää että luulin pitkään haamupotkujen olevan vain mielikuvitukseni tuotteita tai kaipausta asiasta jota en tule koskaan enää kokemaan. Hauska tietää etten ole yksin tällaistenkaan asioiden kanssa! Itse asiassa, jopa 20 prosenttia tutkimukseen osallistuneista naisista kokivat haamupotkuja päivittäin. No, itselläni niitä ei ole päivittäin mutta harvakseltaan tunnen sellaisia.

Väinön syntymän jälkeen en muista kokeneeni haamupotkuja mutta toisen raskauteni jälkeen, olen tuntenut niitä muutaman kerran. Ensimmäisellä kerralla säikähdin niitä, nykyään oikeastaan nautin niistä. Ne ovat kuin pieni, lempeä muistutus raskauksistani.


Vaikka kumpikaan raskauteni ei ollut helppo, minusta on ihanaa että olen saanut kokea kaksi raskautta. Olen saanut kantaa ja synnyttää molemmat poikamme tähän maailmaan ja olen saanut tuntea heidän potkunsa vatsassani. Siitä olen kiitollinen!

Oletko sinä kokenut haamupotkuja?


Kommentit

  1. Itse päätteelin yhdessä neuvolan henkilökunna kanssa, että nämä eivät ole mitään haamupotkuja, vaan suoliston liikkeitä. Jotenkin vatsan alue on raskauden jälkeen herkistynyt liikehdinnälle.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti