30 faktaa minusta

Vajaan kolmen viikon päästä saavutan maagisen kolmenkympin merkkipaalun. The big 30. Mikä siinä niin maagista on, sitä en vielä osaa sanoa mutta kuulemani perusteella oletan muuttuvani menninkäiseksi sinä hetkenä kun virallisesti täytän 30. Itse en koe minkäänlaista ikäkriisiä vaan ennemminkin iloitsen että olen edelleen täällä maan päällä kokemassa kaikkea. Mutta kai se ikäkriisi ehtii vielä ilmestyä. Sekin kun kuulemma kuuluu tähän suureen elämäntapahtumaan.

Synttärikuukauteni kunniaksi ajattelin jakaa blogissa muutaman top 30 listan. Tulossa muun muassa listaa tyttöjen ja poikien nimistä, TV-sarjoista ja lapsen hauskoista lausahduksista. Ensimmäisenä kuitenkin vuorossa 30 faktaa minusta, joita et ehkä tiennyt. Tai ehkä tunnet minut hyvin ja tiesit ainakin osan näistä. Jos taas et tunne minua mutta tiedät nämä asiat, se onkin jo aika huolestuttavaa.

1. En ole koskaan maistanut tupakkaa.
2. Juon mieluummin teetä kuin kahvia. Itse asiassa aloitin kahvin juomisen vasta äidiksi tultuani.
3. Minulle on siunaantunut hyvä kielipää ja opin uusia kieliä nopeasti.
4. Ajattelen ruotsiksi 80 % ajasta, loput 20 % englanniksi.
5. Olen herkkä aistimaan muiden ihmisten tunnetiloja ja minun on helppo samaistua heidän olotilaansa.
6. Rakastan ruuanlaittoa! Ja syömistä.
7. Äidinkieleni on ruotsi ja olen kasvanut täysin ruotsinkielisessä perheessä. Muistan jopa ajan jolloin en ymmärtänyt suomea.
8. Pelkään edelleen pimeää.
9. Lapsena unelma-ammattini oli esteratsastaja.
10. Minulla on lievä lukihäiriö, joka näkyy eniten matemaattisella puolella ja on nimeltään dyskalkulia.





11. Olen nörtti ja tiedän hieman liikaa esim. Harry Pottereista.
12. Minulla on tapana yhdistellä ruokia, joita ei yleensä tule kaikilla mieleen yhdistellä. Ranskalaisten dippaaminen pirtelöön on ehdoton lempparini! Ja sipsin sekä suklaan yhdistämisen keksin jo vuosia sitten, kauppaan kun tämä sekoitus eksyi vasta taannoin.
13. Minulla on syvän veden pelko.
14. Olen saavuttanut 2 Suomen Mestaruutta, 2 Suomen Mestaruus hopeaa ja yhden Nuorten Maailmanmestaruuden ringetessä.
15. Olen syntynyt ja kasvanut Sipoossa.
16. Olen aamuvirkku...
17. ...ja iltaväsynyt. Kun kello lyö 18.00 olen valmis nukkumaan.
18. Olen kilpaillut sekä esteratsastuksessa että kouluratsastuksessa. Hevostelu on kuitenkin jäänyt elämästäni lasten syntymän myötä ajanpuutteen takia. Ajatuksena on palata lajin pariin kun lapset ovat isompia.
19. Minulla on kaksi koulutusta: Lähihoitaja ja Sosionomi (AMK)
20. Olen yliherkkä koville äänille.



21. Sanon aina että sisälläni asui vanha englantilainen rouva. Rakastan kaikkea perienglantilaista paitsi tiettyjä ruokia. Nautin jopa sateesta!
22. Minulla on todella hyvä muisti vaikkakin pienlapsiarjen pyörittämisen mukanaantuoma väsymys ja katkonaiset yöunet, vaikuttavat tällä hetkellä muistini laatuun. Muistan kuitenkin tarkasti jopa useita vuosia sitten tapahtuneita asioita hyvinkin yksityiskohtaisesti.
23. En voi sietää liskoja, käärmeitä ja hämähäkkejä.
24. Ennenkuin sain lapsia, ajattelin aina etten ikinä antaisi heille perinteisiä suomalaisia nimiä. Nyt en kuitenkaan ikinä muuttaisi lastemme nimiä.
25. En juurikaan välitä punaisesta lihasta. En edes muista milloin viimeksi olisin syönyt esim. pihviä.
26. En juo alkoholia. Maistoin sitä ensimmäistä kertaa elämässäni vuosi sitten kun siemaisin pienen whiskey paukun siinä toivossa että säästyisin vatsataudilta (säästyinkin). En ole siis koskaan ollut humalassakaan.
27. Pidän enemmän suolaisesta kuin makeasta.
28. Minulla ei ole tatuointeja...vielä.
29. Valitsen mieluummin lomakohteeksi kaupunkiloman kuin rantaloman. Johtunee siitä, etten pysty olemaan kauaa paikoillani joten rannalla makaaminen saa minut helposti turhautuneeksi.
30. En pelkää vanhenemista.


Kommentit